جوجو مويز

ناشر كليه كتابهای جوجو مويز

جوجو مويز

(فارسی و انگليسی)

جوجو مویز Jojo Moyes روزنامه‌نگارو نویسنده بریتانیایی 50ساله(1969). پائولين سارا جو مويس با جوجو مویز شناخته و شهرت پیدا کرده است.  او بيش از يك دهه به عنوان روزنامه نگار فعالیت می کرد اما انتشار اولین رمان خود پا به دنیای نويسندگان گذاشت و تا امروز 16رمان منتشر کرده است.

جوجو مویز با اینکه 16 عنوان رمان دارد اما بعضي از رمان‌هايش باعث شهرت بيشتر او شده و  به سرعت در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار بگيرد. رمان من پیش از تو در کشورهاي زيادی ترجمه شده‌ است و بر اساس آن فیلمی با بازی «امیلیا کلارک» و «سم کلفلین» در سال2016 ساخته شد. این فیلم توجه بسياری را به خود جلب كرده است.

جوجو مویز جزو معدود نویسندگانی است که دو بار برنده‌ی جایزه بهترین رمان‌نویس رمانتیک سال شده است. او اولین بار در سال 2004 برای کتاب« میوه‌ی خارجی» و در سال 2011 برای کتاب «آخرین نامه‌ی معشوق» این جایزه را توانست از آن خود کند. افتخارات مویز تنها به این جوایز محدود نیست او قبل تر هم برای کتاب «من پیش از تو» نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب گلکسی انگلستان شده بود.

جوجو مویز  رمان‌نويس است و به سبک نوشتاری عاشقانه معروف است. تقریبا همه ی داستان های او درباره ی افرادی است که درگیر احساسات عاطفی و عاشقانه ی خود هستند. البته او خودش را از پس این داستان ها نویسنده ای واقع گرا معرفی می کند و معتقد است انچه که مینویسد در دل هر جامعه ای اتفاق می افتد. مویز در مصاحبه‌ای گفته که در زندگی شخصی اش خیلی فرد احساساتی نیست. از نظر او عشق چیزی است که انسان را به تحریک وا می دارد   تا   خارق‌العاده‌ترین کارها را انجام دهد. احساسی که می‌تواند انسان را به بالاترین یا پایین‌ترین درجه برساند. به گفته‌ی جوجو مویز نوشتن درباره‌ی فراز و فرودهای عشق همیشه برای خواننده خواندنی و دوست داشتنی است.

نگاهي به جوجو مويز و آثارش

انتشارات 360درجه تنها انتشاراتي است كه كليه كتابهاي جوجو مويز را در ايران ترجمه كرده و در اختيار علاقمندان قرار داده است.

آثار جوجو مویز و سال انتشار

  1. سرپناه بارانی(۲۰۰۲)
  2. میوه خارجی (۲۰۰۳)
  3. بازار طاووس(۲۰۰۴)
  4. کشتی نوعروسان(۲۰۰۵)
  5. خلیج نقره‌ای(۲۰۰۷)
  6. موسیقی شبانه(۲۰۰۸)
  7. اسب رقصان(۲۰۰۹)
  8. آخرین نامه معشوق(۲۰۱۰)
  9. من پیش از تو(۲۰۱۲)
  10. ماه عسل در پاریس(۲۰۱۲)
  11. دختری که رهایش کردی (۲۰۱۲)
  12. یک به‌علاوه‌ یك(۲۰۱۴)
  13. پس از تو (۲۰۱۵)
  14. تنها در پاریس(۲۰۱۷)
  15. هنوز هم من(۲۰۱۸)
  16. بخشنده ستارگان(۲۰۱۹)

اگر به آثار مویز نگاه دقیقی داشته باشیم متوجه میشویم که در اغلب داستان های او شخصیت اول زنانی هستند که روحی آسیب پذیر دارند و با مشکلاتی مواجه هستند. اما انچه نجات بخش زندگی این زنان است عشق و امیدی است که با وجود فرد دیگری به اوج خود می‌رسد. مویز قصه گوی خوبی است و با مهارت تمام خواننده‌ی خود را در طول صفحات داستان با شخصیت ها همراه می کند.

یکی از دلایلی که کتابهای جوجو مویز چه در جهان و چه در ایران پر فروش هستند، دست گذاشتن بر آدم هایی از جنس خودمان است. او به عنوان یک نویسنده آدم هایی را به عنوان شخصیت های خود انتخاب میکند که اگر خود ما نباشیم افراد دور و برمان هستند. آدم هایی که سفید و نه سیاه هستند و میتوانیم خودمان را به راحتی جای آنها بگذاریم و با آنها همذات پنداری کنیم.

انتشارات 360درجه تنها انتشاراتي است كه كليه كتابهاي جوجو مويز را در ايران ترجمه كرده و در اختيار علاقمندان قرار داده است.

قابل ذكر است 16 جلد را به زبان اصلي نيز چاپ كرده ايم و كساني كه به زبان انگليسي مسلط هستند ،مي‌توانند از متن اصلي بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =